فرشتگانی از جنس مهربانی

فرشتگانی از جنس مهربانی
روایت کوتاهی از مهربانی پرستاران بخش مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) بیمارستان سینای اهواز

هر وقت سخن از مهربانی به میان می آید ذهن آدم ناخوداگاه به سمت مادر و جایگاه مادری می رود، مخصوصا زمانی که نوزادی با تمام معصومیت متولد می شود و تنها جایگاه امن آن آغوش مهر مادریست که با جان و دل به او عشق ورزیده است.
اما هستند نوزادانی که در بدو تولد به علت های مختلف پزشکی دچار مشکلاتی میشوند و باید از آغوش مادر رها شوند و تحت درمان و مراقبت های ویژه قرار گیرند. در این میان مادر می ماند و حجمی از نگرانی و دلشوره هایی که دچارش می شوند، تا….
اما به ناگاه دلشوره هایت تمام میشود وقتی که میفهمی نوزاد دلبندت تحت نظر و در کنار، فرشتگانیست از جنس مهربانی، پرستارانی از تبار فداکاری آن هم در بخش مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) بیمارستان سینای اهواز، که شبانه روز با جان و دل در حال تلاش و کوشش هستند تا دل مادری را با سلامتی فرزندش آرام کنند.
پرستارانی که در کنار عمل به تعهد کاری آنچنان نوزاد مرا در آغوش میکشند، و به آن عشق می ورزند که گویی فرزند خویش را در آغوش کشیده اند.

این روایت کوتاه، پاسداشت کوچکی بود به خاطر زحماتی که این فرشته سیرتان زمینی در دمیده شدن “طلوع” تازه ی زندگی من کشیدند و من تا همیشه ی تاریخ از آنها سپاسگزارم.

مدیر مسئول و سردبیر پایگاه خبری پرواز قلم
کبری عالی نژاد

درباره ی rezaazizi680@gmail.com

مطلب پیشنهادی

برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید مدافع حرم حاج نادر حمید از سوی پایگاه مقاومت بسیج شرکت ملی حفاری ایران

به گزارش رسانه بسیج شرکت ملی حفاری ایران این مراسم در روز چهارشنبه (26 مهرماه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.