طلاق، علل و آثار آن / پریا فلاح

به گزارش پایگاه خبری پرواز قلم، طلاق به معنای پایان دادن قانونی ازدواج و جدایی همسران از یکدیگر می باشد که به طبع، حقوق و تکالیف متقابل زوجین نسبت به هم ازبین می رود.
حال به علل طلاق می پردازیم:

۱٫ عدم شاخت کافی زوجین از یکدیگر قبل از پیوند زناشویی می باشد که حائز اهمیت است که آیا از نظر فرهنگی، اجتماعی و طبقاتی و مذهبی و سنی همخوانی دارند یا نه.
۲٫ عدم تفاهم و یا نداشتن ارتباط موثر یعنی زوجین باید مهارت گفت و گو کردن، گوش دادن و توانایی حل مسأله را داشته باشند، و کلمه من را از زندگی حذف کنند و باید ما بشونند تا به هدف زندگی مشترک دست پیدا کنند.
۳٫ برای هم در رابطه ای که هستند تکراری می شوند. رابطه ی زناشویی باید آنقدر مستحکم باشد که زوجین هرروز و هرلحظه با در کنار هم بودن احساس تا تازگی دشته باشند و هیچوقت از هم خسته نشود و این مستلزم حس مهم بودن برا یکدیگر هست.
۴٫ دخالت های بیرون از کانون زناشویی. برا رفع این مشکل زن و شوهر باید چنان رابطه عمیق و عالی داشته باشند که مانع نفوذ دیگران در زندگی مشترکشان شوند. و آن مهارت مرد یا زن نسبت به خود در خانواده می باشد که باید در مرحله اول باید زن و مرد وابستگی به خانواده هایشان را رها کنند و باید یاد بگیرند عدم وابستگی و مسئولیت پذیری در زندگی مشترک را. دخالت کار و شغل که از علل بیرونی است، زمان و اوقات کاری باید متناسب باشد تا زوجین بیشتر در کنار هم وقت بگذارند و این عامل نباید علت فاصله زوجین باشد،بلکه کار و شغل ابزاری برای زندگی است نه مانع و سد برای آن.

آثار طلاق:
نبود ناگهانی همسر ممکن است باعث ایجاد اضطراب و حراس شود، هرچند که برخی از افراد با طلاق احساس رضایت می‌کنند ولی معمولا زنان از طلاق نسبت به مردان بیشتر زیان می بینند چه از نظر اقتصادی و چه روانی و اجتماعی.
کودکانی که والدینشان از هم جدا شدند ممکن است دچار افسردگی عاطفی شوند، که اثرات مخربی بر جامعه نیز وارد میکند.

به قلم: پریا فلاح – کارشناس حقوق 

درباره ی info@kalameghalam.ir

مطلب پیشنهادی

نبرد سربازان نامرئی ایران اسلامی علیه اسرائیل اکنون نوبت قدرت نمایی ایران رسیده است

به گزارش پایگاه خبری پرواز قلم، رسانه ای شدن دسترسی ایران به هفتاد هزار سند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.